Mobilitātes norises laiks: 24.10.2021 – 24.11.2021
Uzņemošā organizācija: Sächsische Bildungsgesellschaft für Umweltschutz und Chemieberufe Dresden mbH Vācijā, Drēzdenē
Mobilitātes dalībnieki no izglītības programmas “Materiālu ķīmijas tehniķis”:
Nameda Kalniņa
Elvis Romulis
Mārtiņš Opolais
(2020. gada Erasmus+ mobilitātes projekta dalībnieki)
Una Līce
Tabita Emīlija Rause
Kristīne Škutāne
(2021. gada Erasmus+ mobilitātes projekta dalībnieki)
Pirmā prakses nedēļa norisinājās fizikālās ķīmijas laboratorijā un mēs pētījām dažādus hromatogrāfijas paņēmienus. Sākumā mēs mācījāmies teoriju, un pēc tam devāmies un laboratoriju, lai veiktu praktiskos darbus un apgūtu hromatogrāfijas paņēmienus.
Viens no pirmajiem darbiem bija “TLC” jeb Thin-layer chromatography. Pielietojot šo paņēmienu mēs varējām noskaidrot, kā vielas ar dažādam polaritātēm pārvietojās attiecīgajā vidē. Lai to īstenotu mēs ņēmām “Silica”- gēla plāksnes, dažādu krāsu paraugus un šķīdinātājus.
Otro mobilitātes nedēļu mēs pavadījām mikrobioloģijas laboratorijā. Tikām iepazīstināti ar obligātiem noteikumiem darbā ar baktērijām, aizsardzības līdzekļiem un sterilu darba vidi.
Nedēļas gaitā mēs izgatavojām labvēlīgu baktēriju augšanas vidi, audzējām dažādu veidu baktērijas, lasījām tās no ikdienā sastopamajām vietām ( no gaisa, trepēm, rokturiem), kā arī aplūkojām tās mikroskopā. Apguvām vairākus baktēriju veidus, to pārvietojuma paņēmienus un obligāti ievērojamos likumus to gaitā. Arī skatijām ‘’surface water’’ jeb virsmas ūdeņus, kas ir paņemti no vietējās upes vai citiem ūdeņiem, pētot un meklējot dzīvojušās baktērijas zem mikroskopiem.
Trešajā un ceturtajā nedēļā mūsu darbi bija saistīti ar spektrofotometriju. Lai iegūtu pareizus un precīzus rezultātus mērījumi bija jāveic vairākas reizes, jāpiefiksē un jāapkopo Microsoft Excel. Lai veiktu darbu, visu laiku bija nepieciešams aprēķināt vielu koncentrācijas un vielu tilpumus. Darba laikā strādājām ar spektrofotogrāfu, titrēšanas iekārtām, svariem un kolbām. Pasniegtajā teorijā lielu uzsvaru lika uz to, kādas ir tās darbības, kuras var ietekmēt vai neietekmēt rezultātu iznākuma precizitāti.
Mobilitātes laikā mēs ieguvām jaunas ziņāšanas un prasmes, tādas kā iemācījāmies darboties ar hromatogrāfu, spektrofotometru, automātiskajām pipetēm, gāzes degļiem, mikroskopu, patstāvīgi saprast dotos uzdevumus no protokola angļu valodā, laboratorijas darbu veikšana ar lielu precizitāti un atbildību, kā arī iemācījāmies audzēt baktērijas un sēnes trauciņos, ar pašu izgatavotu labvēlīgu vidi mikroorganismu augšanai, iepazināmies un pielietojām jaunus laboratorijas traukus, vielas un piederumus uniIemācījāmies pareizi apstrādāt iegūtos datus Excel programmā.
Brīvajā laikā kopīgi devāmies apskatīt Drēzdenes vecpilsētu. Bija interesanti redzēt, kā Drēzdenes arhitektūra atšķiras no Vecrīgas. Varējām apskatīt Vācijai raksturīgās māju sienas, kas laika gaitā ir palikušas melnas.Vienā no nedēļas nogalēm devāmies apskatīt skaistos Bastei kalnus un tiltu. Mums tik ļoti patika elpu aizraujošie skati, ka palikām tur, līdz pat tumsai. Visi ļoti nogurām, jo nokāpām pa kalnu takām lejā, bet, lai atgrieztos mājās, bija jādodas atpakaļ augšā.
Mobilitātes laikā devāmies arī uz Berlīni. Berlīnē apskatījām slaveno arku, Reihstāgu no ārpuses, East Side Gallerie, televīzijas torni un devāmies arī uz Gestapo muzeju.
Mobilitāte deva iespēju iepazīt vietējos cilvēkus, kultūru un studentus. Visur, kur mēs dēvāmies un vajadzēja kaut ko pajautāt, lai uzzinātu informāciju, vietējie Vācijas iedzīvotāji bija izpalīdzīgi un ar labām angļu valodas zināšanām. Mūs pārsteidza tas, ka mēs satikām arī dažus latviešus Vācijā, apmeklējot Nacionālā parka “Sächsische Schweiz” kalnus.
Visi mūsu pasniedzēji, bija ļoti izpalīdzīgi, draudzīgi, atraktīvi un zinoši. Ar viņiem varējām parunāt ne tikai par skolas lietām, bet arī par Vāciju, Drēzdeni un dažādām ikdienišķām lietām.