Pedagogiem
Metodiskais darbs, profesionālā pilnveide
Metodiskais darbs
Metodiskie pasākumi
Profesionālās kompetences pilnveides pasākumi pedagogiem
Mācību grafiks
Kvalitātes novērtēšana
Pedagogu profesionālas darbības kvalitātes novērtēšanas norises laika plānojums
Profesionālās kompetences pilnveides pasākumi pedagogiem
Jaunumi
vispārizglītojošo un profesionālo mācību priekšmetu skolotāja
Pievienojies mūsu aktualitātēm
2022./2023.MĀCĪBU GADĀ IZSTRĀDĀTIE MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI IZGLĪTOJAMAJIEM UN PEDAGOGIEM
Autori:
Elita Kazakēviča
Mācību līdzeklis:
TAISNES VIENĀDOJUMS UN TĀ VEIDI
Mācību un metodiskie materiāli:
Pielikums nr. 1.
Autori:
Olga Geislere
Mācību līdzeklis:
Daļveida vienādojumi
Mācību un metodiskie materiāli:
Pielikums nr. 1.;
Pielikums nr. 2.
Autori:
Sandis Breiers
Mācību līdzeklis:
MODUĻA ATJAUNOJAMO RESURSU IZMANTOŠANA SILTUMENERĢIJAS RAŽOŠANĀ NOSLĒGUMA DARBS AR TEORIJAS KONSPEKTIEM UN PAŠKONTROLES TESTIEM
Mācību un metodiskie materiāli:
Pielikums nr. 1.
Autori:
Ilze Holste, Ina Belinska, Uldis Doniņš, Ziedonis Jansons
Mācību līdzeklis:
MĀCĪBU PRIEKŠMETA SPORTS PAŠVADĪTA MĀCĪBU STUNDA FOTO ORIENTĒŠANĀS
Mācību un metodiskie materiāli:
Pielikums nr. 1.
Autori:
Edgars Geislers
Mācību līdzeklis:
Starpdisciplīnu nodarbība starp mācību moduļiem: Mikroklimata uzturēšanas sistēmu remonts un Fizika I
Mācību un metodiskie materiāli:
Pielikums nr. 1.
Autori:
Normunds Pauders, Līga Paudere
Mācību līdzeklis:
ROBOTI KĀ IZGLĪTĪBAS TEHNOLOĢIJAS RĪKS ZINĀŠANU UN PRASMJU APGŪŠANAI DAUDZNOZARU MĀCĪBU JOMĀS
Mācību un metodiskie materiāli:
Pielikums nr. 1.
Autori:
Aivis Āva
Mācību līdzeklis:
ZĀĢMATERIĀLU APRĒĶINI
Mācību un metodiskie materiāli:
Pielikums nr. 1.
Autori:
Taņa Grafova, Rasma Homatova, Jānis Pavlovskis, Marija Sjomina
Mācību līdzeklis:
Praktiskās mācības I kursam IESPIEDDARBU MAKETU SAGATAVOŠANA IESPIEŠANAI
Mācību un metodiskie materiāli:
Pielikums nr. 1.
Mācību līdzeklis: PĀRBAUDES DARBI
„Pārbaudes darbu uzdevumi celulozes ķīmijā”
Mācību un metodiskie materiāli:
1. pielikums
2021./2022.MĀCĪBU GADĀ IZSTRĀDĀTIE MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI IZGLĪTOJAMAJIEM UN PEDAGOGIEM
Autori:
Līga Paudere, Normunds Pauders
Mācību līdzeklis:
DIGITĀLAIS MĀCĪBU LĪDZEKLIS
„Bezpilota gaisa kuģis FPV” kā viedā tehnoloģija IKT un STEM prasmju attīstīšanai dažādu nozaru specialitātēs
Apraksts:
– Ir izpratne par dažādu tehnoloģiju savstarpējo komunikāciju.
– Zina BGK tehnoloģiju uzbūvi un drošu to lietošanu.
– Prot pielietot matemātiskās un fizikas sakarības, BGK drošai pilotēšanai.
– Ir izpratne par likumdošanu, kas jāievēro veicot drošus BGK lidojumus.
– Spēj veidot diskusijas par BGK tehnoloģijas jomu un tās ietekmi uz sabiedrību.
Mācību un metodiskie materiāli:
Autori:
Nadežda Ņižibicka, Zarina Mamedova
Mācību līdzeklis:
DARBA BURTNĪCA „Videi draudzīgs dzīvesveids – Eco-Friendly Cities”
Apraksts:
– Eco-friendly cities.
– Jaunas informācijas apguve
– Paplašināt zināšanas par tēmu
– Videi draudzīgs dzīvesveids
– Attīstīt domāšanu un pašrefleksijas spējas
Mācību un metodiskie materiāli:
1. pielikums
2. pielikums
3. pielikums
4. pielikums
Autori:
Elita Kazakēviča
Mācību līdzeklis:
PAMĀCĪBA – UZDEVUMI, RISINĀJUMI
„Excel funkciju pielietošana korelācijas un regresijas analīzē”
Apraksts:
Iegūt prasmes Excel funkciju pielietošanai korelācijas un regresijas analīzē
Mācību un metodiskie materiāli:
Pielikums nr. 1.
Pielikums nr. 2.
Pielikums nr. 3.
Autori:
Ingrīda Lasinska, Jeļena Matvejeva
Mācību līdzeklis:
KOMPLEKSS PĀRBAUDES DARBS UN VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI
„Izmantojot datu bāzes programmnodrošinājuma speciālo terminoloģiju, veido publicistikas stilam atbilstošu tekstu”
Apraksts:
Tēma: Latviešu valodas un profesionālā mācību kursa “Datu bāzu programmēšana” pedagogu sadarbība, īstenojot kompetenču (lietpratības) pieeju un saturu Sasniedzamais rezultāts: veido publicistikas stilam atbilstošu tekstu, izmantojot datu bāzes programmnodrošinājuma speciālo terminoloģiju. Caurviju prasmes: kritiskā domāšana un problēmu analizēšana.
Mācību un metodiskie materiāli:
1. pielikums
2. pielikums
3. pielikums
Autori:
Aivis Āva, Elita Kazakēviča
Mācību līdzeklis:
PRAKTISKAIS PĀRBAUDES DARBS
„Durvīm nepieciešamā kokmateriālu patēriņa normu aprēķināšana, izmantojot telpisku ķermeņu tilpumu un virsmas laukumu aprēķināšanu”
Apraksts:
Iegūt prasmes Excel funkciju pielietošanai korelācijas un regresijas analīzē
Mācību un metodiskie materiāli:
1. pielikums
Autori:
Sandis Breiercs
Mācību līdzeklis:
MODUĻA NOSLĒGUMA DARBS/PĒCPĀRBAUDĪJUMS
„Atjaunojamo resursu izmantošana elektroenerģijas ražošanā”
Apraksts:
1. Elektromontāžas darbos izmantojamie materiāli ==> spēj izvēlēties un nosaukt atjaunojamā enerģētikā (turpmāk AE) izmantojamos materiālus un resursus elektroenerģijas ražošanā. (Prasmes pārbaudītas sekojošos jautājumos: 1.1., 1.17., 1.18.)
2. Tehnoloģijas un AE pamatprocesi elektroenerģijas ražošanai. AEI sistēmas uzbūve elektroenerģijas ražošanai, lietojot atjaunojamos energoresursus ==> spēj raksturot galvenos AE izmantošanas tehnoloģiju veidus elektroenerģijas ražošanā. (1.1., 1.3., 1.6. – 1.16., 2.1.1., 2.2.1.)
3. Preču un pakalpojumu piedāvājumu izvērtēšana elektroenerģijas ražošanai. Kravu izvietošanas un uzglabāšanas noteikumi noliktavā. Darba plānu izstrāde preču novietošanai un uzglabāšanai ==> spēj plānot un organizēt elektroenerģijas ražošanā izmantojamo AE materiālu, resursu un iekārtu piegādi, novietošanu un uzglabāšanu, izstrādāt veicamo darbu laika grafiku. (1.2., 1.4., 1.5.)
4. AE objektu un sistēmu montāžas darbu vadība un kontrole elektroenerģijas ražošanai ==> piesaistīt speciālistus AE objektu un sistēmu montāžas darba uzdevuma veikšanai, komunicēt un koordinēt darbu. (2.1.2., 2.1.3., 2.2.2., 2.2.3.)
Mācību un metodiskie materiāli:
1. pielikums
2. pielikums
3. pielikums
Autori:
Imanta Brūvere
Mācību līdzeklis:
PĀRBAUDES DARBI
„Metāli un to izstrādājumi” „Būvmateriālu īpašības” „Dabiskā akmens un keramiskie materiāli”
LABORATORIJAS DARBS
„Metālu korozija”
Apraksts:
Metāli un būvmateriāli – gūt zināšanas par metālu un būvmateriālu rūpnieciskajiem ražošanas procesiem, kā arī par to dažādām tehnoloģiskajām īpašībām, un šo īpašību testēšanas veidiem
Mācību un metodiskie materiāli:
1. pielikums
2021./2022. metodiskā skate
2020./2021.MĀCĪBU GADĀ IZSTRĀDĀTIE MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI IZGLĪTOJAMAJIEM UN PEDAGOGIEM
Metodiskie materiāli
Profesionālas izglītības kompetences centrs "Rīgas Valsts Tehnikums" pedagogu izstrādātie metodiskie darbi.
PEDAGOGU IZSTRĀDĀTIE METODISKIE DARBI
- 2021./2022. mācību gads skatīt šeit.
- 2020./2021. mācību gads skatīt šeit.
- 2019./2020. mācību gads skatīt šeit.
- 2018./2019. mācību gads metodiskos darbus skatīt šeit.
- 2018./2019. mācību gads laureātus skatīt šeit.
- 2017./2018. mācību gads skatīt šeit.
- 2016./2017. mācību gads skatīt šeit.
- 2015./2016. mācību gads skatīt šeit.
Autors:
Sandis Breiers
Metodiskā materiāla nosaukums:
MODUĻA „ELEKTRISKO MAŠĪNU UN IEKĀRTU PIESLĒGŠANA” – NOSLĒGUMA DARBS (Pēcpārbaudījums)
Metodiskā materiāla kategorija:
MATERIĀLI FORMATĪVAI UN/VAI SUMMATĪVAI VĒRTĒŠANAI
Apraksts:
Metodiskās izstrādnes tēma – par elektriskajām mašīnām. Materiāls paredzēts Elektrotehniķa un Atjaunojamās enerģētikas tehniķa specialitāšu izglītojamiem modulī “Elektrisko mašīnu un iekārtu pieslēgšana”.
Pārbaudījums paredzēts gan četrgadīgajām, gan vidusskolas, gan pieaugušo grupām.
Šo darbu var izmantot arī kā moduļa noslēguma darbu.
Tēmas:
1. Elektrisko mašīnu vispārīgie jautājumi.
2. Darba vietas sagatavošana elektrisko mašīnu un iekārtu pieslēgšanai.
3. Elektroiekārtu pieslēgšana.
4. Elektroiekārtu parametri un to iestatīšana.
Sasniedzamie rezultāti:
– Spēj droši pieslēgt elektriskās mašīnas un iekārtas tīklā.
– Spēj sagatavot elektriskās mašīnas un iekārtas ekspluatācijai.
Prasmes:
– Apraksta elektrisko mašīnu vispārīgo uzbūvi un to darbības principus.
– Patstāvīgi sagatavo darba vietu drošai elektrotehnisko darbu veikšanai elektrisko mašīnu un iekārtu pieslēgšanai.
– Izskaidro un pamato elektrisko mašīnu un iekārtu pieslēgšanas tehnoloģijas.
Nosauc elektroiekārtu parametru iestatīšanas un pārbaudes paņēmienus.
Autors: Olga Geislere
Metodiskā materiāla nosaukums:
FUNKCIJAS KĀ REĀLU SITUĀCIJU MATEMĀTISKAIS MODELIS. DIDAKTISKIE MATERIĀLI
Metodiskā materiāla kategorija:
MATERIĀLS PAMATKOMPETENČU UN CAURVIJU PRASMJU APGUVEI KLĀTIENES NODARBĪBĀS
Apraksts:
Didaktisko materiālu „Funkcijas kā reālu situāciju matemātiskais modelis” apguves procesā sasniedzamais rezultāts:
1. Analizējot doto situāciju, izveidot atbilstošo matemātisku modeli (eksponentfunkcijas formulu)
2. Uzzīmēt eksponentfunkcijas grafiku lietojumprogrammā MS Excel vai funkcijas konstruktoru desmos.com.
Funkcijas kā reālu situāciju matemātiskais modelis_metod.d.O.Geislere_2021
Autors: Diāna Rogoļeva, Baiba Lapinska
Metodiskā materiāla nosaukums:
KRAVU IDENTIFICĒŠANA (mācību palīglīdzeklis)
Metodiskā materiāla kategorija:
DIGITĀLIE MATERIĀLI MŪSDIENĪGA MĀCĪBU SATURA APGUVEI
Materiāla apguves procesā sasniedzamais rezultāts:
- Atpazīt masveida, ģenerālo un īpaša režīma kravu veidus, to īpašības, marķējumus, faktorus, kas var ietekmēt kravu fizikālās un ķīmiskās īpašības.
- Atpazīt īpaša režīma kravu grupas, to īpašības, marķējumus, īpaša režīma kravu aprites noteikumus un faktorus, kas var ietekmēt kravu fizikālās un ķīmiskās īpašības.
- Izprast bīstamo kravu pārvadāšanai nepieciešamā aprīkojuma svarīgumu.
- Novērtēt kravas stiprinājumu, nosūtot un pieņemot kravas, ievērojot kravas nostiprināšanas drošības prasību normas un noteikumus,
- Vizuāli iepazīt kravu nostiprināšanas paņēmienus, izmantojamos palīglīdzekļus un palīgmateriālus.
- Ievērot kravu marķējumus un manipulāciju zīmes, to nozīmi.
- Atpazīt svītrkodu veidus un to nolasīšanai nepieciešamas ierīces.
- Identificēt bojātu un norakstāmu kravu.
- 8. Izvērtēt kravas bojājumus savas kompetences ietvaros.
Autors: Baiba Purlica
Metodiskā materiāla nosaukums: DARBS Miro.com VIDĒ
Metodiskā materiāla kategorija:
DIGITĀLIE MATERIĀLI MŪSDIENĪGA MĀCĪBU SATURA APGUVEI
Apraksts:
Mūsdienu mainīgajā digitālajā laikmetā mācību procesam būtu jābūt interaktīvam un aizraujošam. Tiešsaistes platforma/ rīks interaktīvam mācību un darba procesam „miro.com” ir piemērots gan mācību klātienes, gan neklātienes laikam, kā arī tiešsaistes sanāksmju, darba grupu, konferenču, prāta vētru un daudzu citu aktivitāšu vadīšanai. Miro.com ir tiešsaistes sadarbības rīks (tāfeles platforma), kas ļauj sadalītām komandām efektīvi sadarboties, sākot no prāta vētras ar digitālajām piezīmju lapām un beidzot ar veiklu darbplūsmu plānošanu un pārvaldību.
Miro.com ļauj izmantot visas sadarbības iespējas un padarīt daudzfunkcionālu komandas darbu bez piepūles: izmantojiet video tērzēšanu, prezentāciju, kopīgošanu, tāfeli, plānošanas veidnes un daudzas citas funkcijas notiek reāllaikā. Miro: rīks – krātuve/sadarbības platforma.
Autors: Normunds Pauders
Metodiskā materiāla nosaukums:
PROGRESĪVĀS TEHNOLOĢIJAS – BEZPILOTA GAISA KUĢU PILOTĒŠANA
Metodiskā materiāla kategorija:
DIGITĀLIE MATERIĀLI MŪSDIENĪGA MĀCĪBU SATURA APGUVEI
Apraksts:
Bezpilota gaisa kuģi Mavic 2 Pro, Mavic Air 2 – mācību platforma moodle e.rvt.lv
Materiāls iepazīstina ar bezpilota gaisa kuģu pielietojumu hobija un industrijas vajadzībām, kā arī veido izpratni par normatīvo aktu prasībām, aviācijas drošumu, gaisa telpas ierobežojumiem, bezpilota gaisa kuģa sistēmu un tās darbību, cilvēka veiktspējas ierobežojumiem, darbības procedūrām, privātuma un personas datu aizsardzību, drošību bezpilota gaisa kuģu pilotēšanā un veicina drošu bezpilota gaisa kuģi vadīšanas apguvi.
Autori: Ieva Dorila, Ineta Īvāne, Zaiga Kriķe, Baiba Purlica, Daiga Silarāja, Laimrota Surska, Aīda Vanaga, Santa Varenberga
Metodiskā materiāla nosaukums:
METODISKAIS MATERIĀLS – AUDZINĀŠANAS STUNDU VADĪŠANA ATTĀLINĀTĀ IZGLĪTĪBAS PROCESA LAIKĀ
Metodiskā materiāla kategorija:
MATERIĀLI AUDZINĀŠANAS DARBAM
Apraksts:
Audzināšanas stundu materiāls – 9 audzināšanas stundas (3 video mācību materiāli, 3 darba lapas, 2 uzskates līdzekļi, 5 izdales materiāli, 4 prezentācijas) par 8 tēmām:
- Sargi sevi un citus,
- Laika zagļi,
- Van Gogs,
- Komunikācijas Gurū,
- Nekrīti kaunā,
- Publikas dvēsele,
- Tava nauda Tavs bizness,
- Mans ideālais Es (divas daļas).
Izmantojot materiālu, ir novadītas 22 tiešsaistes audzināšanas stundas, saņemtas pozitīvas atsauksmes. Katras stundas autori ir minēti materiāla sākuma daļā.
Materiāla mērķis ir stiprināt jauniešu personību- rosināt domāt par piedāvātajām tēmām, analizēt personīgo uzvedību un ieraudzīt izaugsmes iespējas.
Sasniedzamais rezultāts- analizēs personības stiprās un pilnveidojamās jomas, nepieciešamības gadījumā izmantot piedāvātos resursus (video saites, prezentācijas, darba lapas, uzskates līdzekļus un izdales materiālus), lai atklātu personības stiprās puses, kuras var palīdz pārvarēt grūtības.
Prasmes- spēs domāt, apzināties, analizēt, izdarīt secinājumus, izteikt viedokli, grūtību brīdī nepalikt vienam, sadarboties, meklēt palīdzību.