2022. gada sākumā, no 7.līdz 11.gebruārim, notika projektā “The future VET-teacher” plānotās mācības „Peer evaulation”, kurās klātienē piedalījās projekta partneri no Itālijas, Somijas, Latvijas un Belģijas, savukārt projekta partneri no Lielbritānijas – attālināti. PIKC Rīgas Valsts tehnikumu pārstāvēja direktores vietniece izglītības kvalitātes un attīstības jomā Ineta Īvāne un projekta speciāliste Liena Ādamsone. Kopā ar projekta partneriem tika iepazītas Beļģijas profesionālās izglītības iestādes CVO SVG – cvo MIRAS, analizēta to darbība un notika daudzpusīgas pieredzes apmaiņas sarunas partneru lokā. CVO SVG ir pieaugušo profesionālās izglītības centrs personām, kas ir vecākas par 16 gadiem. Tas atrodas Briges pilsētā. Piedāvātās profesionālās izglītības programmas ir viesmīlība, tūrisms, skaistums un mode, tehniskā izglītība (mehāniķis, elektrotehniķis t.sk. metināšanas prasmju apgūšana), datorzinātnes, cilvēku sociālā aprūpe. Centrā strādā ap 220 darbiniekiem un mācās ap 3800 studentiem. CVO MIRAS arī ir pieaugušo izglītības centrs, kurā ir vairāk nekā 20 dažādas nodaļas un kurā piedāvā iegūt vidējās izglītības diplomu un apgūt grāmatvedību, datorzinātnes, pavārmākslu, modi un jaunradi, holandiešu valodu ārzemniekiem, tehnoloģijas un interjeru, cilvēku sociālo aprūpi. Centrā strādā ap 330 darbinieki un mācās 4000 studenti.
Notikušo mācību centrālais jautājums bija apzināt iespējamos risinājumus, kā mazināt skolotāju trūkumu un sniegt atbalstu skolās jau strādājošajiem skolotājiem. Šajās mācībās analizējamās profesionālās izglītības iestādes CVO SVG un CVO MIRAS ir plānots apvienot, un līdz ar to ir radušies vairāki izaicinājumi, par kuriem tika diskutēti mācību laikā. Arī CVO SVG līdzīgi kā citas izglītības iestādes ikdienā saskaras ar pedagogu trūkumu, kas spēcīgāk izpaužas, kad kāds pedagogs ir saslimis un ir nepieciešama viņa īstermiņa aizvietošana. Pedagogu nepietiek, lai tiktu galā ar audzēkņu pieplūdumu. Savukārt interese jauno cilvēku vidū par pedagogu karjeru gadu no gada samazinās. Saskaņā ar statistiku katrs ceturtais jaunais pedagogs pamet profesiju jau pēc gada. CVO SVG pieaugušo un profesionālās izglītības centra kolēģu aktualizēja problēmas saistībā ar digitalizācijas ieviešanu mācību procesā, jo daļa pedagogu apguvuši digitālos rīkus un ar interesi izmanto tos mācību stundās, bet otra daļa pedagogu (vairāk tehniski-praktisko darbu pedagogi) uzskata, ka digitalizācijas ieviešana viņiem neder un šīs pārmaiņas ir nomācošas. Papildus domapmaiņā tika meklētas atbildes arī uz jautājumu: “Kā veidot pozitīva un laba darba devēja – CVO SVG tēlu. Risinājumi un rekomendācijas tika izstrādātas, ņemot vērā CVO SVG organizācijas vērtības (piem., labas pedagogu un citu darbinieku profesionālās zināšanas; patīkama darba atmosfēra un cieņpilnas savstarpējās attiecības; individuāla pieeja skolotāju atbalstam). Patīkami, ka lielāko daļu no kopīgi gatavotajām rekomendācijām, veidoja Latvijas pārstāvju ieteiktie risinājumi.
Mācībām papildus “bonusu” iedeva iespēja aprunāties ar Beļģijas Izglītības ministrijas pārstāvis un Eiropas parlamenta deputāti gan par valsts, gan attiecīgi Eiropas līmenī aktuālajiem izglītības nozares jautājumiem. Mācību noslēgumā tika prezentēts ziņojums un notika svinīga apliecību izsniegšana dalībniekiem par piedalīšanos mācībās.