2024. gadā no 10. līdz 15. novembrim notika mācības par ilgtspējas attīstības jautājumiem izglītībā audzēkņiem un pedagogiem no Itālijas, Beļģijas, Somijas, Vācijas un Latvijas profesionālajām izglītības iestādēm, kas tika organizētas Erasmus+ KA2 projekta “GrInnED – Green innovation: Make education sustainable!” Nr. 2022-1-DE02-KA220-VET-000085712 ietvaros.
Mācību sākumā audzēkņi parādīja prezentāciju par savu valsti un iepazīstināja ar sevi. Mācībās viņiem bija iespējas piedalīties mācību eksperimentos un diskutēt par ilgtspējas attīstības jautājumiem izglītībā no ekonomikas, sociālajiem un vides aspektiem.
Izglītība par ekonomisko ilgtspēju ietver izpratni par tādiem jautājumiem kā aprites ekonomika, “zaļās” darbavietas, ilgtspējīgas ražošanas un patēriņa modeļi. Sociālajā dimensijā tā ietver izpratni par sabiedrības nevienlīdzības mazināšanu, veselības un izglītības pieejamību, kā arī pilsonisko līdzdalību. Vides ilgtspējas mācības pievēršas tādiem jautājumiem kā klimata pārmaiņas, dabas resursu saglabāšana, bioloģiskās daudzveidības aizsardzība un atbildīga attieksme pret vidi. Izglītība šajā jomā palīdz audzēkņiem izprast cilvēka darbības ietekmi uz ekosistēmām un veicina domāšanas un uzvedības maiņu, kas nepieciešama, lai mazinātu šo ietekmi.
Mācību pēdējā dienā audzēkņi ar pedagogiem apmeklēja Latvijas Valsts koksnes ķīmijas institūtu, kurā klausījās lekciju “Mīti un patiesība par zinātniekiem un zinātni”, kā arī bija iespēja redzēt un piedalīties 4 darba stacijās. Mācību noslēgumā tika pasniegtas apliecības par dalību mācībās.