No 2022. gada 11. maija līdz 13. maijam Rīgas Valsts tehnikuma Ķīmijas tehnoloģijas nodaļas vadītājai un dabas zinību skolotājai Madarai Pētersonei bija iespēja piedalīties Latvijas Universitātes rīkotajos vides izglītības kursos, kuros eksperts Gregs Traimars (ASV) iepazīstināja ar visā pasaulē plašu izmantoto plūstošās mācīšanās (Flow LearningTM) pieeju. Šīs pieejas būtība – dabas izziņa notiek ciešā saskarsmē ar dabu, tā ietver mācīšanos gan ar prātu, gan ar sirdi. Tas nodrošina, ka tiek gūtas gan jaunas zināšanas par dabu un vienlaicīgi arī mainīta vērtību sistēma, veidota saudzīga attieksme pret dabu, kā rezultātā pieņemtie lēmumi ir arvien saudzīgāki pret dabu un mūsu planētu Zemi.
Grega Traimara piedāvātā pieeja paredz dabas izziņu āra nodarbībās, kurā ir četri posmi. Secīgi veicot uzdevumus un spēlējot spēles, vispirms tiek kāpināta katra grupas dalībnieka enerģija. Tam seko uzmanības koncentrēšanas uzdevumi un tad seko pats dabas izziņas process saiknē ar dabu. Visbeidzot mācīšanos ciklu noslēdz dalīšanās ar kopīgiem iespaidiem. Manuprāt, šie komponenti – iesaistīšana, sekošana dalībnieku enerģijai un uzmanības koncentrēšana – ir būtiski komponenti, kas nodrošina mācīšanās prieku. Mācīšanās notiek, kursu dalībniekiem pat tā īsti to neapjaušot. Tā notiek dabiski un neuzspiesti.
Mācīšanās pieeja ir noderīga ne tikai dabas izziņā, bet ikvienā priekšmetā. Panākumu atslēga ir audzēkņu iesaiste (gatavība darīt), sekošana viņu enerģijai (noskaņojumam) un uzmanības koncentrācijai mācību procesā. Tas ir jauns izaicinājums, lai uzlabotu savu mācīšanās pieredzi.
Grega Traimara vizīte Latvijas Universitātē notika, pateicoties BAFF (Baltic-American Freedom Foundation) un SIA Armgate (Ziedojumu administrē Latvijas Universitātes fonds) atbalstam.
Lai veicinātu dziļāku izpratni par vides jautājumu nozīmi izglītības procesā, Madaras Pētersones dalība kursos tika nodrošināta Rīgas Valsts tehnikuma koordinētā Nordplus Jauniešu izglītības programmas projekta “Organization of green workplace at vocational school” (Zaļas darba vietas organizācija profesionālā skolā), Nr. NPJR-2021/10065 ietvaros.