PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Tehnikuma pedagogi karjeras izglītības elementus iekļauj mācību priekšmetu stundās. Kā vienu no veiksmīgajiem piemēriem var minēt matemātikas skolotājas Genes Ķeres tēmas „Ģeometriskie pārveidojumi un to pielietojums automobiļa uzbūvē” stundu ciklu.

Auto nodaļas jaunieši apguva matemātikas vielu, saistot to ar automobiļa uzbūvi un integrējot karjeras izglītības jautājumus.

Sākumposmā tika apgūta teorija par tēmu „Ģeometriskie pārveidojumi”, izmantojot piemērus no automobiļa uzbūves un piemērojot atslēgas vārdus: simetrija pret taisni, centrālā simetrija, pārvietojums, rotācija, homotētija.

Mājas darbos jaunieši gatavoja radošus darbus, sastādīja CV, kuros atklājās viņu intereses: tehniskās zinātnes, fizika, matemātika, automehānika, automodelēšana, mašīnas, automobiļi, autovadīšana, remonts, auto jaunumi, auto demontāža, drifts, tādējādi padziļinot apgūtās teorētiskās zināšanas. Rakstīja esejas par tēmu kā mācību procesā iespējams apvienot matemātiku un automobiļa uzbūvi. „Matemātika nostiprina tehnisko domāšanu, kas nepieciešama precīzu aprēķinu veikšanai”, raksta A1-2 grupas audzēkņi Kristiāns Skobļonoks, Filips Strautmanis, Emīls Švāns, Jānis Kokmanis, Ralfs Račiņš. Jaunieši gatavoja skices un darbus „Mans sapņu auto”, „Auto logo”. Radošo darbu skate un prezentācijas izvērtās par notikumu, kas raisīja patīkamu pārsteigumu un neviltotu atklāsmi jauniešiem – automehāniķa profesijas apguvē ir zināmas priekšrocības saistībā ar matemātiku. „Pirmā lieta, kas nāk prātā, kad runa ir par simetriju automašīnām, tā ir aerodinamika. Ja mašīnas virsbūve kreisajā / labajā pusē būs ar citu formu, ir paredzams kā gaisa plūsma lielā ātrumā, piemēram driftā, darbosies uz auto kustību. Visi modernie automobiļi ir "izpūsti" vēja tunelī, lai dizaineri varētu izvēlēties optimālo formu, lai samazinātu gaidāmās gaisa plūsmas pretestību. Tas ietekmē dinamiku, degvielas patēriņu un akustisko komfortu salonā”, tā secina A1-2 audzēknis Valērijs Šatilovs.

Noslēgumā audzēkņi rakstīja kontroldarbu matemātikā „Ģeometriskie pārveidojumi”, kura rezultāti bija augsti, kas liecina par tēmas veiksmīgu apgūšanu.

           „Mans galvenais mērķis ir pabeigt tehnikumu ar labām atzīmēm. Pēc četriem gadiem gribu atvērt savu biznesu un savā servisā sniegt pakalpojumus autokrāsošanā tieši tā, kā tas ir manam onkulim Anglijā. Visiem saviem kursa biedriem gribu novēlēt, lai piepildās viņu sapņi un lai vēlmes kļūst par realitāti”, tā savu prezentāciju noslēdza A1-2 grupas audzēknis Valērijs.

Paldies A1-2 grupas jauniešiem, īpaši Aleksandram Stahovskim, kurš atklāja prezentācijas, iedrošinot jauniešus uzstāties. Paldies arī jauniešiem no D1-5 grupas, kuru radošie darbi bija ne mazāk interesanti.

Jauniešu paveikto novēroja karjeras konsultante S. Keistere un matemātikas skolotāja G. Ķere.

Latvijas Reitingi