PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Ja Tev ir 10 - 23 gadi, esi zinātkārs un radošs, tad apmeklē Tehniskās jaunrades dienas un iejūties inženiera ādā! Darboties varēs «Robotikas darbnīcā» – šogad dalībniekiem tiek solīts kas nebijis. «Ķīmijas laboratorijā» būs iespēja izmēģināt «Saturna koka audzēšanu», bet «Mehānikas praktikuma» apmeklētāji varēs konstruēt katapultu. Savukārt «Elektrostacijā» jaunieši radīs savu elektronisko metamo kauliņu, kas noderēs tad, kad galda spēlēs būs pazaudēti visi kauliņi. Tāpat varēs vērot, kā apzeltī lietas, arī stikla dubultlaušanu un Neņūtona šķidruma brīnumus.

Piesaki savu dalību jau laicīgi, aizpildot elektronisko anketu, vai uz vietas pasākuma dienā. Dalība pasākumos ir bez maksas. 

RTU Inženierekonomikas un vadības fakultāte 31.maijā atver durvis, sniedzot iespēju piedalīties karjeras orientācijas darbnīcā, kā arī izvēlētajā studiju virzienu praktiskajā nodarbībā, kas sniegs Jums iespēju iepazīt sevi, studiju vidi, procesu un saņemt atbildes uz svarīgākajiem jautājumiem.
Pieteikšanās līdz 28.maijam ŠEIT – iespēja iepazīst sevi un nākotnes iespējas kopā ar RTU IEVF.
Vairāk par pasākumu ŠEIT.

2016. gada 6.. aprīlī vairāk nekā 75 PIKC „Rīgas Valsts tehnikums” jaunieši apciemoja Transporta  sakaru institūtu (TSI), lai uzzinātu vairāk par turpmākās izglītības iespējām. Jauniešus uzrunāja TSI rektors Igors Graurs, bija iespēja noklausīties interesantu, karjeras speciālista Jolantas Priedes, lekciju “Karjera: pieprasītās prasmes darba tirgū un darba tirgus perspektīvas”. Noderīgu informāciju jauniešiem stāstīja studiju departamenta vadītāja Ilona Оzoliņa.

Pasākuma otrajā daļā notika ekskursija. Tehnikuma audzēkņi apskatīja TSI mācību telpas, zinātniskās laboratorijas, interesantu informāciju jauniešiem sniedza Akadēmiskās un Profesionālās aviācijas centra laboratorijas vadītājs N. Ļekanovs un Telekomunikāciju, elektronikas un robotikas centra vadītājs A.Kraiņukovs.

Paldies TSI psihologam Išgalejum Išmuhametovam par veiksmīgu sadarbību un tehnikuma jauniešiem, kuri izmantoja šādu iespēju; papildināja savas zināšanas, ieguva jaunu pieredzi. 

Bildes no pasākuma skatīt šeit

 

Rīgas Valsts tehnikuma darbiniekiem nozīmīgs ir katrs jaunietis, mūsu uzdevums ir palīdzēt jaunajam cilvēkam pilnveidoties un pašrealizēties, sasniegt savus profesionālos un cilvēcīgos sapņus un, tajā pat laikā, ieraudzīt izaugsmes iespējas arī nākotnē.

2016. gada 18.aprīlī projektu nodaļas vadītāja Sandra Bidzāne sadarbībā ar RVT darbiniecēm - Rebeku Sīli un Zaigu Kriķi organizēja ,,Jauniešu garantijas programmas karjeras pēcpusdienu”. Šajā programmā mācās

Pusaudžu/jauniešu gadu īpatnības karjeras plānošanas procesā

Šajā vecumā pusaudzis pieņem pirmos reālos lēmumus par savu nākamo profesiju, karjeru utt., piemēram, izvēlas skolu. Tas ir pašizziņas posms, savas vietas dzīvē meklēšanas posms. Šo posmu definē kā identitātes un lomu apjukuma krīzi. Galvenā šī posma problēma ir saistīta ar mēģinājumu novērtēt personīgās identitātes sajūtu. Krīzes sākumā pusaudzis ir apjucis. Viņš nespēj saprast, ko grib un pēc kā vērts tiekties. Pusaudzis uzsāk kādu nodarbi un tad to pamet, izmēģina ko citu, izšķiež enerģiju vai arī pārtrauc „mētāšanos apkārt”  un kļūst pasīvs, nododas izpriecām, kļūst pats sev par mērķi. Pusaudzis, kas netiek galā ar šo krīzi, nav spējīgs apzināti izvēlēties aktivitāti izglītības un profesionālo mērķu sasniegšanai. 

Ja pusaudzis veiksmīgi atrisina krīzi, viņam attīstās identitātes sajūta, pašpaļāvība un drošība par nākotni. Tādējādi identitātes veidošana ir viens no svarīgākajiem mērķiem pusaudžu socializācijā. Uzskata, ka šajā profesionālās karjeras attīstības un izpētes posmā pusaudzis eksperimentē ar sociālajām lomām un tajās izmēģina sevi, uzskatot tās par iespējām, ko varēs izmantot nākamajā profesijā.

Bieži vien pašu uztvere saglabā un nostiprina tikai tos notikumus, kuri sniedz  lielāko gandarījumu, izdzēšot no atmiņas nepatīkamo vai negatīvo pieredzi. Pusaudža gados ir paaugstināta izziņas aktivitāte, un pusaudzis, kas ir īstenojis un novērtējis savas personīgās intereses, slieksmes un resursus, formulē aptuvenu savu aktivitāšu mērķi vai virzienu.

Karjeras speciālisti noteikuši vairākus karjeras plānošanas procesa posmus.

• Interešu posms (no 11 līdz 12 gadiem):pakāpeniski pieaug pusaudža vajadzība īstenot savu patieso aicinājumu. Pusaudzis sāk atšķirt savas simpātijas un antipātijas. Raksturīgi, ka šīs aktivitātes ir saistītas ar profesionālo jomu.

• Spēju posms (no 12 līdz 14 gadiem): pusaudzis sāk apzināties prasības, kas ir saistītas ar noteiktu profesiju, mēģina formulēt savas stiprās puses un piemērotību savam iemīļotajam nodarbību veidam. Pusaudzis sāk apzināties noteiktām profesijām nepieciešamās izglītības un apmācības nozīmi.

Latvijas Reitingi